I na živnostníky podnikající při zaměstnání se vztahují veškeré povinnosti související s elektronickou evidencí tržeb. Tato povinnost není závislá na výši příjmů.

Stojánková pokladna miniPOS, www.miniPOS.cz

EET se nevztahuje pouze na podnikatele, kteří přijímají pouze platby převodem na účet nebo platby kartou. Kdo přijímá platbu v hotovosti, stravenkami, různými kupóny a vouchery či elektronickými peněženkami, ten musí tržby elektronicky evidovat.

Jediným řešením jak, se vyhnout on-line elektronické evidenci, je možnost evidovat tržby ve zvláštním režimu – v papírové podobě. V tomto případě OSVČ nepotřebuje připojení k internetu ani žádnou pokladnu. Je nutné si ale uvědomit, že se jedná o celkem administrativně náročný způsob evidence tržeb, který je vhodný zejména pro podnikatele, kteří vystavují opravdu malé množství účtenek.

Pokud se podnikatel rozhodne pro on-line elektronickou evidenci tržeb, má dvě možnosti řešení. Nejjednodušším a nejlevnějším řešením je možnost stažení pokladní aplikace do mobilu či tabletu a přikoupení pouze tiskárny na tisk účtenek.

Druhým způsobem vyřešení EET je nákup pokladny. Může se jednat třeba o malou přenosnou pokladnu se zabudovanou tiskárnou. Výběr samotné pokladny závisí zejména na tom, kde a jak se bude účtovat a jaké další doplňkové služby budou požadovány.

Důležité je si uvědomit, že i vedlejší OSVČ nově začínající s EET má nárok na slevu na dani až 5000 Kč v následujícím daňovém přiznání.

Komentáře jsou vypnuté.