Podpora

Zde najdete potřebné informace o pokladní aplikaci miniPOS, odpovědi na časté otázky, seznam doporučeného pokladního hardware a uživatelský manuál.

Manuál k aplikaci miniPOS

miniPOS je pokladní aplikace pro mobily, tablety a pokladny se systémem Android. V aplikaci miniPOS prodáváte zboží a služby. Veškeré pokladní doklady se přenáší ihned na portál iPokladna. Stáhněte si aktuální manuál k aplikaci miniPOS.

Manuál k portálu iPokladna

iPokladna je provozní portál pro pokladnu miniPOS. Zde spravujete svou provozovnu, nastavujete zboží a ceny, tisknete přehledy a exportujete data k dalšímu zpracování. Stáhněte si aktuální manuál k portálu.

Instalujte si aplikaci miniPOS z Google Play
Stáhnout aplikaci

Časté dotazy

Jak aktualizovat terminál V1

Pokud máte starší verzi systému a je k dispozici aktualizace, postupujte následovně:
1) Zapněte WiFi
2) Stiskněte zelenou ikonu “System Update” – nová verze se automaticky začne načítat (ukazuje kolik % je staženo)
3) Až se na displeji zobrazí v zeleném kruhu “Download is completed click to restart”, klikněte na to – terminál se zrestartuje. Může to trvat delší dobu, třeba i 10 min. Hotovo 🙂

Dodáváte SIM karty pro mobilní data?

Ano, máme v nabídce SIM kartu od společnosti GoMobil na mobilní internet. Kartu prodáváme za 99 Kč. Je přednabita na 100MB a je možné ji bez dalšího ujednání testovat po dobu 30 dnů. Během té doby Vás bude kontaktovat operátor a nabídne Vám uzavření smlouvy. Můžete si zvolit tarif 300 MB za 65 Kč měsíčně a nebo 600 MB za 150 Kč měsíčně.

Spolupracuje pokladna miniPOS s účetním systémem Pohoda?

Ano, pokladní systém miniPOS umí exportovat pokladní doklady do účetního systému Pohoda,  do CSV souboru a nebo do Excelu. Export se dělá na provozním portálu ipokladna.cz z přehledu dokladů.

Je možné naimportovat položky do ceníku zboží?

Pokladní systém miniPOS umožňuje import položek do ceníku zboží na provozním webu ipokladna.cz a to buď z CSV souboru a nebo z Excelu.

Tiskne pokladna miniPOS na účtenky i vteřiny?

Ano, pokladna miniPOS tiskne na účtenku celý datum a čas vystavení dokladu s přesností na vteřiny.

Je povinnost mít zákaznický displej?

Dle § 12 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Zákaznický displej byste měli použít v případě, že prodávané zboží není označeno cenou a u pokladního místa není viditelně umístěn ceník.

Má účtenka zaslaná emailem stejnou platnost jako bych ji vytiskl?

Zákon o EET neupravuje formát ani způsob předání účtenky zákazníkovi. Neřeší, zda účtenku vytisknete nebo ji předáte kupujícímu jiným způsobem. Účtenka zaslaná emailem je dle zákona platná. Pozor však na situaci, kdy zákazník požaduje vytištěnou účtenku. V takovém případě musíte účtenku vystavit. Účtenku je možné vypsat i ručně na papír.

Jak zadám do pokladny vrácené zboží?

Když zákazník vrací zboží, zadejte jej do pokladny stejně jako prodej, jen se záporným počtem kusů. Účtenka se odešle na EET a Vaše evidovaná tržba bude snížena. V nastavení pokladny je třeba mít povoleno záporné množství na účtence. Nastavení – Nastavení pokladny – Záporné množství.

Jak vytisknu na pokladně měsíční uzávěrku?

Měsíční přehled tržeb v aplikaci miniPOS vytisknete z Přehledu dokladů a nebo z Přehledu směn. Zobrazte jeden z těchto přehledů a pomocí filtru vpravo na horní liště vyberte požadované období Od – Do, například od 1.1. do 31.1. Vyfiltrují se Vám směny a nebo doklady za toto období. Přehled vytvoříte tlačítkem Přehled za vybrané období v dolní části obrazovky. Přehled je možné vytisknout a nebo zaslat emailem.

Tiskárna netiskne

Zkontrolujte zda je tiskárna správně připojena a zapnuta. Případně ukončete aplikaci miniPOS a vypněte tiskárnu. Po chvíli zapněte tiskárnu, vyčkejte až tiskárna naběhne a poté spusťte aplikaci miniPOS. Jděte do menu Nastavení – Nastavení tisku a klikněte na název své tiskárny. Otevře se Vám její nastavení. Zde zkuste funkci Zjistit stav tiskárny a případně Test tisku.

Jak připojím tiskárnu?

Tiskárnu v aplikaci miniPOS nastavíte v menu Nastavení – Nastavení tisku. Zde je třeba mít zatrženo globální nastavení Tisk. Ve spodní části obrazovky jsou vidět připojené tiskárny. Novou tiskárnu přidáte tlačítkem Přidat tiskárnu. Vyberte správný model tiskárny a případně zadejte HW adresu. Zatrhněte volby, co má tato tiskárna tisknout. Na výběr jsou uzávěrky, účtenky a objednávky. Uložte novou tiskárnu tlačítkem Uložit tiskárnu.

Jak nahraju EET certifikát?

EET certifikát si stáhněte z portálu finanční správy jako soubor ve formátu *.p12. Přihlašte se do našeho provozního webu ipokladna.cz, jděte do Nastavení – Nastavení provozovny – EET. Zde nahrajete EET certifikát a ten se automaticky přenese do pokladny.

Nenašli jste odpověď?

Napište nám co hledáte a my se vám ozveme.