Pokladny na elektronickou evidenci tržeb jsou různě velké a mohou mít řadu dalších funkcí, které uživateli usnadní podnikání. Pro každé podnikání je vhodná jiná pokladna.

Velikost pokladny (přesněji řečeno velikost monitoru pokladny) vybíráme podle toho, zda budeme pokladnu nosit v ruce nebo zda bude pevně umístěna na pultu. Dalším kritériem pro určení velikosti monitoru je požadavek na zobrazované informace. Čím je displej větší, tím více položek se na monitoru zobrazí a tím je jednodušší a rychlejší práce při účtování.

Důležitá je také velikost tiskárny. Malá tiskárna obsahuje malou roličku papíru a tím pádem vytiskne málo účtenek na jednu výměnu. Při větším počtu tisků účtenek je tak nutné roličky papíru často měnit. To zdržuje a zdražuje provoz. Větší tiskárny jsou navíc robustnější a spolehlivější.

Při výběru pokladny si také musíme určit, co od ní budeme mimo vedení EET požadovat. Jedno z nejdůležitějších kritérií je to, kolik budeme mít položek zboží a jak rychle potřebujeme prodávat. Například v maloobchodě se stovkami položek se neobejdeme bez čtečky čárových kódů. Ta ale není potřeba např. v restauraci, kde máme pouze několik položek. Mezi další často využívané funkce patří vedení skladového hospodářství, přijímání platby v cizí měně, prodávání na směny a řada dalších funkcí.

Než si koupit nevhodnou pokladnu, určitě se vyplatí předem poradit s odborníky – například s dodavateli „chytrých pokladen“ miniPOS ze společnosti Quitec s.r.o.

Komentáře jsou vypnuté.